Jauna pastaigu taka Zvirgzdes Baltajā kāpā


Zvirgzdes Baltās kāpas apkārtnē

izveidota jauna pastaigu taka.

Pastaigu taka ir 5,2 kilometrus gara.

Tajā gājēji var iepazīt Baltās kāpas daudzveidību.

 

Taka ir apļveida un sākas pie nojumes.

Vispirms taka ved augšā pa kāpnēm

uz kāpas kori.

Tālāk taka ved augšup un lejup

pa meža ceļiem un takām.

Taka ir marķēta ar baltu un zaļu krāsu.

Takas apkārtne ir ļoti daudzveidīga.

 

“Latvijas valsts mežu” darbinieki

rūpējas par mežu ap Zvirgzdes Balto kāpu.

Kāpas korē aug retinātas jaunās priedes.

Šāds mežs ir īpaši piemērots medņu riestam.

Pastaigu taka ved gar medņu riesta vietām.

Šīs vietas ir aizsargājamas.

 

Pēdējos trīs gados “Latvijas valsts mežu” darbinieki

veikuši arī citus darbus.

Ar šādiem darbiem saglabā kāpas vidi.

 

Mežā nozāģēti lapu koki.

Vērīgi gājēji pamanīs apdedzinātus bērzu celmus.

Tas ir neparasts meža kopšanas veids.

To izmanto vietās, kur bērzi traucē citiem kokiem.

Bērzus nozāģē un celmus apdedzina.

Tad bērzi nedzen jaunas atvases

un tik ātri neaug no jauna.

Tā kadiķi un priedes saņem vairāk saules gaismas.

 

Kāpas kore atbrīvota no vārpainās korintes.

Vārpainā korinte ir invazīvs augs.

Tā strauji vairojas un nomāc citus augus.

Iztīrīts mežs ir piemērota mājvieta

arī reti sastopamiem kukaiņiem.

 

Zvirgzdes baltā kāpa ir unikāla dabas vērtība.

Tāpēc izturies atbildīgi pret pārgājiena taku

un visu Baltās kāpas apkārtni.

Kāpas nogāze ir nostiprināta ar klūgu pinumiem.

Gājēji drīkst kāpt korē tikai pa kāpnēm vai taku.

Apmeklētāji drīkst braukt tikai pa meža ceļiem.

Citur mežā braukt ir aizliegts.

izvēlne

Krāsu uztvere

Teksta lielums