LVM Kalsnavas arborētums

Par LVM arborētumus

Kalsnavas kolekcijas saimnieks ir uzņēmums “Latvijas valsts meži”.

Kalsnavas arborētums ir krāšņi ziedošs pagalms.

Tajā aug reti koki un augi no visas pasaules.

Te var pavadīt dienu kopā ar draugiem vai ģimeni.

Reto koku dārzā var iepazīt ļoti daudz dažādu koku un krūmu.

Tie ir skaisti jebkurā gada laikā.

Koku, krūmu un citu augu kolekciju papildina katru gadu.

kalsnava skatu tornis

Skaisto dārzu var apskatīt arī no skatu torņa.

Tornis ir 25 metrus augsts.

No torņa visu gadu paveras brīnišķīgs skats.

Kalsnavas arborētumā notiek dažādi kultūras pasākumi.

Tā ir ļoti skaista un romantiska vieta.

Tāpēc te notiek arī kāzas.

 

Kalsnavā piedāvā papildu pakalpojumus:

 - ērtas atpūtas un piknika vietas,

- apskati no skatu torņa,

- semināru telpu īri līdz 60 personām,

- āra terases īri līdz 25 personām,

- laulību reģistrācijas vietu,

- konsultācijas par koku un krūmu audzēšanu,

- materiālus ziedu pušķiem – čiekurus, sēklas, zarus,

- dekoratīvo koku un krūmu sēklas,

- ūdensrožu stādus.

 

atpūtas iespējas


maksas atpūtas iespējas

Īpašā koku un augu kolekcija

Kemperu stāvlaukums

Skatu tornis

Skuju koku labirints

bezmaksas atpūtas iespējas

Piknika vietas

Vēsturiskie stādījumi

cenas


Ieejas maksa arborētumā

Pieaugušajiem – 8 eiro

Skolēniem – 3 eiro

Studentiem, pensionāriem, personām ar 3. grupas invaliditāti – 4 eiro

25% atlaide ar karti ”3+ Ģimenes karte”

25% atlaide ar apmeklējuma dienā pirktu “Pasažieru vilciena” biļeti

50% atlaide no 1. novembra līdz 30. aprīlim.

Ieejas maksa pasākuma dienā

Pieaugušajiem – 10 eiro

Skolēniem, studentiem, pensionāriem, personām ar 3. grupas invaliditāti – 5 eiro

Maksa par pasākumu vietām:

Terase – 100 eiro dienā

Konferenču zāle – 30 eiro stundā

Piknika vietas iekārtošana un rezervācija – 50 eiro dienā

Visas teritorijas īre – 4000 eiro dienā

Bezmaksas ieeja

- Pirmsskolas vecuma bērniem,

- bērniem ar invaliditāti,

- personām ar 1. un 2. grupas invaliditāti,

- politiski represētām personām,

- gidiem – grupu vadītājiem,

- pedagogiem – grupu vadītājiem.

Kemperu stāvlaukuma izmaksas

Stāvlaukuma vieta – 15 eiro

Dušas un tualetes izmantošana kemperu stāvlaukumā – 8 eiro

Kempera vieta iepriekš jāpiesaka.

Automašīnas iebraukšana teritorijā

20 eiro vienai automašīnai

Inventāra noma

Dārza ratiņu noma – 3 eiro

Lietussarga noma – 2 eiro

Velosipēda noma – 5 eiro par pirmo stundu, 3 eiro par katru nākami stundu

Gida pakalpojumi

Ekskursija latviešu valodā – 30 eiro 

Ekskursija angļu valodā – 40 eiro

Ekskursija ar gidu iepriekš jāpiesaka. Grupā var būt līdz 25 cilvēkiem.

Ekskursija ar elektromobili

Pa teritoriju var braukt ar elektromobili.

Elektromobilī var braukt 3–5 cilvēki.

Ekskursija iepriekš jāpiesaka.

Elektromobiļa noma maksā 40 eiro.

piedāvājums grupām


LVM Meža ekspedīcija

Latvijas valsts mežu ekspedīcija ir aptuveni 2 km garš izglītojošs pārgājiens dabā ar 10 meža izziņas pieturām. Pasākuma saturs veidots atbilstoši 6. klašu dabaszinību mācību programmai. Noslēgumā bērniem paredzēts pikniks ar ugunskuru. Pasākuma norisi un inventāru bez maksas nodrošina LVM, bet par transportu un uzkodām piknikam jāparūpējas pašiem dalībniekiem.

Meža ekspedīcijas maršruts atrodas meža masīvā, 10 km attālumā no LVM

arborētuma Kalsnavā informācijas centra.

Informējam, ka no 2025./2026. mācību gada skolām pieejams STEM skolas somas finansējums transportam nokļūšanai uz "LVM Meža ekspedīcijām" - 2025/1/STEM/PL/18. Visa informācija šeit.

 

 

Laiks
No septembra līdz maijam
Cena
Bez maksas
Ilgums
3 stundas

Pētījums mežā 8.–9. klasei

Šis pētījums stāsta par mežkopju darbu.

Pētījuma laikā skolēni mežā salīdzina nozāģētu koku stumbrus.

Šie koki ir auguši dažādās vietās un apstākļos.

Kādam kokam augšanas apstākļi bijuši labāki, kādam – sliktāki.

No koku augšanas apstākļiem ir atkarīgs turpmākais mežkopju darbs.

Mežs ir jākopj un jāaprūpē.

Tā jaunajiem kokiem veidojas labāki augšanas apstākļi.

Vairāk informācijas var uzzināt pa tālruni 27 841 099.

Šādas nodarbības notiek no septembra līdz maijam.

Ar ieejas biļeti nodarbības ir bez maksas.

Nodarbība ilgst vienu stundu.

Laiks
No septembra līdz maijam
Cena
Nodarbība ir bez maksas ar arborētuma ieejas biļeti
Ilgums
1 stunda

Radošās darbnīcas

Kalsnavā ir īpaši krāšņas koku un krūmu lapas, ziedi un augļi.

Koku lapas, ziedus, augļus, sēklas un mežā atrastos materiālus

izmanto radošajās darbnīcās.

No tiem izgatavo svētku rotājumus, dāvanas, rotas un dažādus dekorus.

Radošās darbnīcas darbojas visu gadu.

 

Maksa

Skolēniem un dienas nodaļas studentiem – 5 eiro

Pieaugušajiem – 10 eiro

Vairāk informācijas pa tālruni 27 841 099.

Laiks
Visu gadu
Cena
5 eiro - skolēniem, dienas nodaļas studentiem 10 eiro - pieaugušajiem
Ilgums
1 diena

Zaļā pagalma skola

Zaļā pagalma skola ir vieta, kur izzināt dabas noslēpumus un iepazīt mežsaimniecības, mežzinātnes un citus ar vidi saistītus jautājumus, izmantojot uzskatāmus piemērus arborētumā. Nodarbības pielāgojamas vecuma grupai.

Vairāk informācijas pa tālruni 27 841 099.

Laiks
No septembra līdz maijam
Cena
Nodarbība ir bez maksas, iegādājoties arborētuma ieejas biļeti

Bioekonomikas skola 10.–12. klasei

Vidusskolēniem “Latvijas valsts meži” organizē konkursu.

Konkursa nosaukums ir “Bioekonomikas skola”.

Konkurss palīdz saprast meža nozīmi mūsdienu vidē.

Konkurss veltīts modernajai zinātnes nozarei – bioekonomikai.

Bioekonomika pēta dabu, ekonomiku un sabiedrību.

Bioekonomika māca saudzēt dabu un pārstrādāt atkritumus.

Konkurss notiek trijās kārtās.

Uzvarētāji saņem naudas balvas.

Vairāk informācijas var uzzināt pa tālruni 27 841 099.

Šādas nodarbības notiek no septembra līdz maijam.

Ar ieejas biļeti nodarbības ir bez maksas.

Laiks
No septembra līdz maijam
Cena
Nodarbība ir bez maksas ar arborētuma ieejas biļeti

Izbraukuma nodarbības skolās un nometnēs

Kalsnavas arborētuma darbinieki var doties pie jums!

Nodarbība skolā vai nometnē ir jāpiesaka iepriekš.

Nodarbības veltītas meža tematikai:

- kā veidot jaunu koku un krūmu šķirnes,

- kā iegūt sēklas,

- kā sēt un stādīt.

Nodarbību laikā notiek radošās darbnīcas.

Vairāk informācijas pa tālruni 27 841 099.

Izbraukuma nodarbības notiek visu gadu.

Par izbraukuma nodarbībām ir jāmaksā.

Maksa: 7 eiro vienam bērnam.

Laiks
Visu gadu
Cena
7 eiro vienam bērnam

biežāk uzdotie jautājumi


Vai arborētumu var apmeklēt ar suni?

Ieeja parkā ar suni ir aizliegta.

Suni var atstāt pie informācijas centra.

Vai teritorijā drīkst braukt ar velosipēdiem?

Teritorijā drīkst braukt ar velosipēdu.

Gājējiem teritorijā ir priekšroka.

Tāpēc velosipēdistiem ir jābūt uzmanīgiem.

Vai teritorijā var iebraukt ar savu auto?

Teritorijā var iebraukt ar savu auto.

Iebraukšanas cena vienam automobilim – 20 eiro.

Vai teritorijā ir pieejamas ugunskura un atpūtas vietas?

Teritorijā ir piknika vietas.

Teritorijā ir arī ugunskura vietas.

Ugunskura vieta jāpiesaka iepriekš.

Tad darbinieki sagatavo malku un iesmus.

Ugunskura vieta maksā 15 eiro.

Vai drīkst staigāt pa zāli?

Pa zāli drīkst staigāt.

Nedrīkst staigāt pa apstādījumiem.

Kā pieteikt ekskursiju ar gidu?

Ekskursiju piesaka:

- pa tālruni 27 841 099

- pa e-pastu arboretums@lvm.lv

Grupu ekskursijas paredzētas līdz 25 cilvēkiem.

 

Maksa par ekskursiju latviešu valodā ir 25 eiro.

Maksa par ekskursiju angļu valodā ir 30 eiro.

Cik daudz cilvēku drīkst piedalīties ekskursijā?

Ekskursijā drīkst piedalīties 25 cilvēki.

Taču ekskursiju var novadīt arī vienam cilvēkam.

Cik laicīgi jāpiesaka gids?

Gids jāpiesaka nedēļu pirms ekskursijas.

izvēlne

Krāsu uztvere

Teksta lielums